13 augusti 2006

Att vara förälder till ett barn med diabetes

Den här bloggen kommer inte att handla om mitt barn i första hand. Den kommer att handla om mig och mina reaktioner på mitt barns sjukdom.

Mitt barn har diabetes typ 1. Barnet fick sin diagnos hösten -05. Familjen har alltså levt med det i snart ett år.

Jag har letat på blogspot och några andra ställen, men inte hittat någon blogg på svenska om hur det är att ha ett barn med diabetes. Däremot har jag hittat många engelskspråkiga bloggar, som jag kommer att länka till så småningom.

Att läsa om andras erfarenheter av sin egen eller sitt barns diabetesdiagnos, har hjälpt mig väldigt mycket. Jag vet nu att jag inte är ensam. Kanske kan den här bloggen kan hjälpa någon annan förälder där ute, som just fått veta att hans eller hennes barn har fått den livslånga sjukdomen diabetes typ 1. Till dig, förälder, som har ett barn med nyupptäckt diabetes typ 1 - du ska veta att du inte är ensam. Det är för din skull och för min skull jag skriver. För det här är också ett ställe där jag kommer att kunna "skriva av mig" en del. Diabetes är inte en dans på rosor alla gånger, även om det är en himmelsvid skillnad nu mot förr.

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home